Gaultier szerint ilyen a farmer
A Levi's együttműködött az ikonikus divattervezővel, Jean Paul Gaultier-val a divatház 2010 tavaszi-nyári férfikollekciójánál.
A francia designer – aki egyébként gyakran látható Levi’s farmerben – a jellegzetes farmerstílusokat interpretálta saját kollekciójába. A kézjegyével ellátott farmerokat a Párizsi Divathéten lehetett először látni.
Divatszimbólum: Levi 501 farmer
A világszerte jelképpé vált farmernadrág múltjáról és jelenéről szól a FemaleFirst divattörténelmi sorozatának második része.
Bár Levi Strauss-t kinevezték a farmer feltalálójának, a nadrág eredeti ősét valószínűleg olasz matrózok viselték, és csak a 16. században érkezett meg az akkori világ középpontjának számító Britanniába. A német származású Strauss 1872-ben alkotta meg az első Levi 501 modellt, melyet a kaliforniai bányászok munkaruhájának szánt. A fizikai munkások és cowboyok körében azonnali népszerűségre tett szert a zipzár helyett gombokkal felszerelt, zsebeinél és varrásánál megerősített – ezáltal pedig szinte elnyűhetetlenné tett – ruhadarab. Nemzetközi elterjedése akkor kezdődött, mikor a II. világháborúban az amerikai katonák stílusa, ezzel együtt pedig az általuk viselt farmernadrág is divatba jött Európában.
Végül az 1950-es években a szórakoztatóipar adta meg a meghatározó, nagy lökést a Levi 501 népszerűségének, mikor olyan hírességek testét díszítette, mint Elvis Presley, James Dean vagy Marlon Brando – ettől a pillanattól kezdve tehát a farmer végleg belépett a divatszimbólumok közé.
Az elmúlt évtizedekben a Levi 501 rengeteg korszakot és stílust megélt, színe és szabása sokszor meglepően eltért az eredetiként megismert formától. A farmer ennek ellenére mindig alkalmazkodik a kor elvárásaihoz, és az aktuális divatnak megfelelő átalakítások dacára is megmarad klasszikus darabnak.
Ajánljuk még:
h3. Farmerek a piactéren
Ora-Ito a design fenegyereke
Nike, Adidas, Gucci, Cartier, Levi's-világmárkák Ora-Ïto tervezőasztalán.
Ora-Ïto 1977-ben született Marseille-ben. Tevékenységére olyan művészek voltak hatással, mint Le Corbusier építész, Philipp Patrick Starck designer, vagy Keith Haring festőművész. A híres francia design-iskola, a Creapole diákja volt. Első munkái számítógéppel háromdimenzióban készültek (Nike, Gucci, Louis Vuitton, Apple). Multimédiás alkotónak számít, hiszen híressé vált az építészet, lakberendezés, grafika és divat területén is. Ma már valódi termékeket alkot olyan világcégeknek, mint Heineken, Adidas, L’Oréal, Levi’s, Sagem, Toyota, Nike, Guerlain, Gucci, Cartier, Swatch, Levi’s, Gorenje, Davidoff, Danone, LaCie vagy Christofle … Tervezett többek között táskát Louis Vuitton-nak, parfümösüveget az Adidas-nak, órát a Swatch-nak.
Egyik leghíresebb alkotása a Heineken számára tervezett alumínium doboz, mely tervezési Oscar-díjat nyert. Házat tervezett a Gucci számára, mely szemből a cég G betűjét formázza. Múlt évben együttműködésbe kezdett az egyik legjelentősebb európai háztartásigép-gyártó céggel, a Gorenjével is.
“Engem a jövő érdekel, valamint az, hogy az ötlet a jövőben is éljen. És vele együtt a márka is.” (Ora-Ïto)