Divatszimbólum: Ray Ban napszemüveg
Tudj meg mindent a férfiasság örök szimbólumává vált Ray Ban eredetéről a divattörténelemmel foglalkozó cikksorozat most következő részében!
A Honda F1 autóversenyzői mást nem vehetnek fel, Tom Cruise pilótaként a Top Gun-ban viselte, a mindig kemény bűnözőket játszó Michael Madsen-nek pedig hivatalosan ismertetőjegyévé vált a Ray Ban napszemüveg. A cég 1937-ben dobta piacra a szélesebb rétegeknek szóló Aviator modellt, miután a hadseregnek és a tengerészetnek már régóta gyártottak hasonló darabokat.
Az Aviator feltalálását a katonák inspirálták, akik a sivatag tűző napsütésében szépen lebarnultak, ám védőszemüvegeik mindig tojás alakú, hófehér foltokat hagytak két szemük körül. A széles lencséjű napszemüvegek rögtön népszerűek lettek a seregben, hiszen biztosították, hogy a katonák ne tűnjenek kisminkelt bohócnak egy-egy hadművelet után, ráadásul a keret orrnyereg feletti, íves részébe remekül be tudtak tűzni egy szál cigarettát.
A 70-es évek után megkezdődött a háborús filmek hadjárata, ezzel együtt pedig végre a nagyközönség is megismerte az aviator napszemüveget. Óriási népszerűségre tett szert hirtelen a Ray Ban, ami a Top Gun mozikba kerülése után meglepő mértékig fokozódott. Azóta számtalan filmben és híresség arcán tűntek fel a márka különböző modelljei, a divatvilág minden napsütéses évszak előtt újra és újra felfedezi őket magának.
Ennek legjobb bizonyítéka, hogy 70. születésnapjuk alkalmából a Ray Ban tavaly 25.000, arany és platina keretes ünnepi darabot adott ki, amit a hű rajongók szinte azonnal elkapkodtak.
Ajánljuk még:
h3. Napszemüvegek a piactéren