Rekordot döntött a román divatpiac 2018-ban
Habár Románia az Európai Unió legszegényebb állama, a divatipar évről évre folyamatosan emelkedik a román emberek egyre növekvő divatéhsége következtében.
H&M, Zara, C&A és a Pepco az 5 milliárd eurós divatpiac fő szereplői.
Az adatok szerint a helyi divat kereskedelem 82%-át külföldi befektetők birtokolják, ezzel szemben a gyártás többsége (61%) helyi vállalkozók kezében van.
A divat iparágban 18880 cég a kereskedelemben és 5670 a termelésben működik, forgalmuk meghaladta 2016-ban a 23 milliárd lejt.
A szektor befektetői csökkentek a 2013-as 25 100-hez képest, de a piaci forgalom csodásan nő, majdnem 5 milliárd lejjel.
A 2016-os elszámolt nettó nyereség majdnem 4-szer olyan gyorsan nőtt mint 2013-ban, amely előrejelzi a növekvő nyereségességet a további esztendőkre is. A teljes iparági profit 1.86 lej volt a 2016-os évben.
A román divatipar (piața de modă) az egyik legjelentősebb foglalkoztató a román gazdaságban, évről évre stabil foglalkoztatottsági létszámmal amely 200.000 körül mozog.
A munkavállalók kétharmada azonban a gyártásban dolgozik, románia jelentős bérmunkát végez a nyugat európai piacokra.
Földrajzi elhelyezkedés szerint a legtöbb cég Bukarestben (864) van, és több mint 1 milliárd lej forgalmat realizál. A második város a toplistán Cluj (227 cég), amelyet követ Neamt (208 cég), Dolj (188 cég), Prahova (183).
Az adatok szerint a legnagyobb kiskereskedelmi szereplő a Hennes & Mauritz 760 millió lej forgalommal 2016-ban. Szorosan követi a Zara Bucuresti SRL (686 millió lej), a Decathlon márka (613 millió lej), a C&A Moda Retail SRL (375 millió lej) és végül, de nem utolsó sorban a Pepco Retail SRL (335 millió lej).
A legjelentősebb gyártó az Alison Hayes SRL 337 miilió lej forgalommal.
Itt az új H&M designer együttműködés!
Kiváncsiak vagytok melyik híres divatházzal kollaborál idén ősszel a svéd divatcég? Egy biztos, ezt is óriási várakozás fogja kísérni, csakúgy mint a tavalyi Balmain együttműködést.
A H&M büszkén jelenti be, hogy következő designer együttműködésének partnere a KENZO, az eleven és játékos párizsi divatház, amely a globális kultúra energiáját testesíti meg egyedi, fiatalos szellemben.
A KENZO x H&M a kijelölt üzletekben és online 2016. november 3-tól lesz elérhető.
A #KENZOxHM visszaszámlálás most kezdődik!
Megnyitotta eddigi legnagyobb üzletét Budapesten a H&M
Május 26-án megnyílt a régió egyik legnagyobb H&M üzlete a Váci utca 1. szám alatt, közvetlenül a Vörösmarty tér mellett. Gyönyörű környezetben, 3 szinten, eddigi legszélesebb kínálatát vonultatja fel a svéd óriáscég.
A magyarországi flagshipstore-ban a márka minden vonala és almárkája szerepel, a női-, férfi- és gyerekruhák mellett megtalálható a Home részleg, szépségápolási részleg, valamint széles cipőválaszték is. Az áruház női részlegén megtalálható még a teltebb idomú vásárlóknak szóló H&M+ márka is, babaváróknak pedig kismama ruházat.
Különlegessége a boltnak, hogy olyan gyönyörű épületben kapott helyet, amiben élmény vásárolni, ez volt egykor a Budapesti Értéktőzsde épülete, és jelenleg az UNESCO által nyilvántartott világörökség része is. Aki szeretne óriási H&M kínálatból válogatni és még gyönyörködni is akar közben, látogasson el a gigantikus Váci1 H&M-be!
H&M x Balmain
A H&M bemutatta legújabb limitált kollekcióját ezúttal a párizsi Balmainnal közösen.
A mindössze 30 éves Olivier Rousteing a Balmain főtervezője divat egy új hangulatát találta meg, kapcsolatot találva minden olyan követőjével világszerte, akik a Balmain-életérzésről álmodnak. A Balmain híres kitűnő díszítéseiről és hímzéseiről, vállban erős fazonjairól és könnyed, vagány stílusáról, amelyet imádnak a celebek, a modellek és a világszerte egyre népesebb vásárlótábor.
A Balmain x H&M kollekció olyan női és férfi ruhadarabokból és kiegészítőkből áll, amelyek mindegyike képviseli a Balmainre jellemző kidolgozottságot, erős sziluetteket és finom anyagokat.
Megvásárolhatóak 2015. november 5-től a H&M Vörösmarty téri üzletében és online, amíg a készlet tart.
Ezután még többet fogsz a H&M-ben vásárolni
És nem ruhát.
Összel jön az arc divatja a H&M magyar üzleteibe és webshopjába is. 700 vadonatúj haj, smink és szépségápolási termékkel és eszközzel bővül a H&M termékválasztéka.
Természetesen lesznek szezonális és limitált kollekciók a prémium és a tudatos és fenntartható Eco termékválasztékon kívül. Középpontba pedig a színek fognak kerülni.
David Beckham fürdőnadrágjai a H&M-ben debütálnak
Egy exkluzív medencés parti keretein belül debütált a H&M legújabb fürdőnadrág kollekciója - a bulinak természetesen maga a legendás Beckham volt a házigazdája. A David Beckham Bodywear idén is új stílusokkal, anyagokkal és mintákkal bővül.
A Kelet-Londonban szervezett luxusparti hangulatát olyan vendégek garantálták, mint Ellie Goulding, a One Direction-től Liam Payne, Niall Horan és Aaron Paul.
Az első 2012-es David Beckham Bodywear megjelenése óta, új stílusokkal, anyagokkal és mintákkal bővült a választék, amely a funkcionalitás és a stílus tökéletes ötvözetévé vált. Ahogy a korábbi daraboknál megszokottá vált, a fürdőnadrág kollekción is a hangsúly a megjelenés és a kényelem összhangján van.
Élőben mutatkozik be a H&M új vonala, a H&M Studio
Február 26-án a H&M visszatér a párizsi kifutóra vadiúj kollekciójával, a H&M Studio-val. A 2014 őszi-téli kínálat valódi újdonságokat tartogat, s a bemutatkozást élőben nézhetjük majd a márka honlapján.
A H&M Studio az új szezon kulcsfontosságú darabjait bemutató kollekció neve, és egy külön tervező csapat dolgozik azon, hogy minden szezonban megálmodja a legmenőbb trendeket és alapdarabokat felvonultató, korlátozott példányszámban kapható kollekciót. A párizsi divathéten a H&M Studio 2014 őszi-téli kollekcióját csodálhatja meg a divatszakértőkből álló közönség, illetve minden divatrajongó a hm.com-on élő közvetítésben.
Utcabálon mutatták be az Isabel Marant pour H&M kollekciót
Többek közt Audrey Tautou, January Jones, Freida Pinto, Astrid Bergès-Frisbey és Olga Kurylenko is jelen volt Párizsban, ahol az Isabel Marant pour H&M kollekció filmdíszletek között került bemutatásra. November 14-től világszerte kapható lesz.
Az Isabel karrierjének legjelentősebb darabjait tartalmazó kollekció a mozik világát idéző stílusban került bemutatásra képekkel, videoklipekkel, és az utcáról behívott modellekkel, így érzékeltetve Isabel Marant világát. Mivel a tervező stílusának alapvető eleme a város, Párizs magától értetődő választásnak tűnt annak megünneplésére, hogy a kollekció november 14-től kapható mintegy 250 üzletben és online.
H&M Loves Music Party - Párizs 2013
Tristesse Contemporaine (Record Makers), Chateau Marmont (Arista), Rocky (Gum) Victor Aime és Logo (Kitsune) lépett fel a H&M Loves Music partin Párizsban. (Music: Just Away - Rocky)
A 2014-es Olimpián a H&M öltözteti a csapatokat
A 2014-es Téli Olimpián és Paralimpián a H&M öltözteti a svéd csapatokat. A sportolók a márka új sportkollekciójának kialakításában is közreműködnek, hogy a cég sportruházata minél inkább a funkcionalitást és a teljesítményt képviselje.
A Svéd Olimpiai Bizottsággal és a Svéd Paralimpiai Bizottsággal kötött négyéves szerződés értelmében a H&M tervezi majd a sportolók ruházatát a nyitó- és záróünnepségre.
A kollekció részét képezi majd egy teljes ruhatár is, amelynek darabjait a svéd csapatok az olimpiai faluban való edzéshez és szabadidős tevékenységeikhez viselhetik.