Az 5 legdrágább karácsonyi ajándék divatrajongóknak
Ha friss lottómilliárdos vagy, örvendeztesd meg szeretteidet egy autó árába kerülő válltáskával, mobillal vagy parfümmel a legnevesebb divattervezők szalonjaiból!
Nézd meg, milyen csinos kis apróságokat vehetnél meg egy jól felszerelt BMW vagy egy kisebb palota áráért a leghíresebb divatházak karácsonyi ajándéknak szánt alkotásai közül!
Rettegő divattervezők a monitor előtt
A legtöbb híres divatház feje fél az internettől, sosem látta saját weboldalát, és csak segítséggel ismerne fel egy számítógépet - ezt derítette ki a Herald Tribune.
Manapság az új kollekciók azonnal felkerülnek az internetre, a Vanity naponta frissülő piacterén is ruhák és kiegészítők ezreit böngészheted. Ám tervezőik legtöbbje eddig csak tisztes távolságból látott számítógépet, és az internet végtelen világára is félelemmel vegyes tisztelettel gondol.
Marc Jacobs azt állítja, hogy modern technológia nélkül létezni sem képes barátai mellett néha úgy érzi magát, mint az ipari forradalom ellen harcoló ludditák. Jacobs próbálta megszeretni a net világát, mikor az elvonóról kikerülve hobbit keresett magának, de úgy érezte: „Mintha egy teljesen másik korban ébredtem volna fel!”
A Dolce & Gabbana Dolcéja olyannyira képtelen megbarátkozni a technológiával, hogy bevallása szerint sohasem érintett még számítógépet. Stefano Gabbana rendszeresen netezik, de „talán hetente kétszer használom a gépemet, mert félek, hogy túlzásba esem.”
A számítástechnikai ellentábor tagja, Alber Elbaz lesújtó véleményt fogalmazott meg: „A számítógép veszélyezteti a kreativitást, én inkább a szívemmel dolgozom és az eszemmel írok.” Karl Lagerfeld szintén az agyát használja a tervezéshez, ám hozzáteszi, ha bármire szüksége lenne az internetről, azt segédein keresztül úgyis eléri.
High-tech: Burberry 2008 ősz — Régimódi: Lanvin 2008 tavasz
Persze a számítógép nem csak ruhatervezésre, de kutatásokhoz is remekül használható forrás. A Jil Sander férfiruházat kreatív főnöke művészeti oldalakat látogat, Sidney Toledano a Diortól pedig pár óra alatt annyi kutatást végez a neten, amit egy könyvtárban két hét alatt tudna.
Christopher Bailey, a Burberry tervezője megfogalmazta azt, amire szinte mindenki gondol: az internet segít a jelenkor világával és kultúrájával megismerkedni, ami a naponta változó trendek és nemzetközi divat világában elengedhetetlennek tűnik. A Christian Dior és Yves Saint Laurent igazgatói egyetértenek vele, akárcsak a jóval idősebb korosztályt képviselő Giorgio Armani és Ralph Lauren is.
Mégis, a Salvatore Ferragamo feje szerint a divatvilág a kézzel fogható termékekről szól, ezért a tradicionális toll-papír megoldás mindig sokkal elfogadhatóbb marad a tervezők számára, mint a grafikus szerkesztőprogramok.
Ajánljuk még:
h3. A Vanity online piactere
Párizs valóra váltja Lacroix elfeledett álmát
A csúfos fiatalkori bukás után most mégis beteljesül egy régi vágy, mikor „Christian Lacroix, a divat története” címmel kiállítás nyílik Párizsban.
Hat évesen fedezte fel a régi kosztümök iránti rajongását, és később beleásta magát a művészettörténet mélységeibe is azért, hogy múzeumi kurátor lehessen, ám sikertelen vizsgái miatt inkább a divattervezés felé fordult. Most, 20 évvel később már az ő kreációi is megtöltenének egy saját tárlatot, ám ő elutasította a francia iparművészeti múzeum ajánlatát.
„Önreklámozás helyett azokat a történelmi viseleteket akarom inkább megmutatni, amik engem is megihlettek” mondta Christian Lacroix, aki álmait beteljesítve most kurátorként próbálhatja ki magát. Végül 500 olyan darabot választott, melyek a legmeghatározóbbak egy-egy kor divatjában, egészen a 18. századba visszanyúlva. Mindezt szembeállítja 90, a sajátos Lacroix design jegyeit viselő haute couture darabbal.
A párizsi divat 200 éves történelme előtt tisztelegve olyan francia tervezők alkotásai is megtekinthetők, mint Yves Saint Laurent, Christian Dior, Pierre Cardin vagy Jeanne Lanvin. A tárlat üzenete, hogy a divat ismétli önmagát, és ahogyan Lacroix a régi korokból vett inspirációt, az ő kreációi is megihletik majd a jövő nemzedékeit.