Luxusmárkadömping a Belvárosban
Az Armani is az Andrássyt nézte ki magának, a Dior és a Chanel pedig hamarosan csatlakozik.
Lassan tömegessé válik a ruházati luxusmárkák budapesti betelepülése, ugyanis most az Emporio Armaniról derült ki, hogy az Andrássy út elejére költözik. A hírt a portfolio.hu adta hírül, amely szerint a márka nemcsak üzlettel, hanem kávézóval is megjelenik meg a lassan korzóvá alakuló sugárúton. Az üzlet már rajta van az Armani-csoport honlapján is, ám szemérmesen mindössze ennyi információval szolgál az olasz divatház.
Armani jeans üzlet egyébként már működött Budapesten, emellett a “rajongók” a hazai outletekben is hozzájuthattak a márkához.
Információink szerint az Armani két éve keresi magyar partnerét a felső kategóriás üzlet megnyitásához. Ám eddig az is problémát okozott, hogy nem volt Budapesten olyan (jogilag tisztázott) ingatlan, ahová a márkának megfelelő felülettel és látvánnyal telepíthette volna üzletét. Az ingatlan, amelyben várhatóan az év utolsó negyedében jelenik meg, az ING tulajdonában van.
Az ingatlanpiaci szakemberek szerint nem véletlen, hogy most kezdődik itthon a luxusmárkadömping. Az Andrássy útra a Louis Vuitton és a Zegna mellé olyan márkák érkeznek, mint a Burberry és a Gucci. Érdeklődik a helyszín iránt a BodyShop, a Shephora, a hírek szerint a Lafayette áruház, a Dior és a Chanel is. A szakértők ezt azzal magyarázzák, hogy a patinás ingatlanok tulajdoni jogviszonya mostanra rendeződött. A nagy befektetők megjelentek a piacon és tőkét pumpáltak az elszlömösödött városrészbe. A nagy márkák pedig a jogtiszta, kevés adminisztrációt igénylő, exkluzivitást biztosító ingatlanokat kedvelik.
Jó példa erre a Deák Ferenc utcai Fashion Street, ahol az ingatlanok egy kézbe kerültek, a beruházó ugyancsak pénzt injektált az épületek felújításába, és olyan márkák jelentek meg, mint a Boss vagy a Ralph Lauren, illetve a Benetton. Mára a Deák Ferenc utca igazi felső kategóriás sétálóutcává alakult, ahová szívesen mennek a turisták és a belföldi fogyasztók is.
Az Andrássy úton az első fecske az Ermenegildo Zegna volt, az üzletet a cég magyar partnere alakította ki. Ezt követte a Louis Vuitton, amely top kategóriás táskákat kínál. Mellette a Burberry és vele szemben a Gucci nagyjából egy időben nyitja üzletét. Úgy tudjuk, az említett luxusmárkák mellett még számtalan más divatház is élénken érdeklődik a budapesti piac iránt, ám az erre vonatkozó információk csak lassan “csepegnek”.
Forrás: Napi Gazdaság
Ajánljuk még:
h3. Hazai divat üzletek adatbázisa