Louis Vuitton új nyári kollekciója
A nyári szabadságokhoz jó esetben hozzátartozik a tengerpart, a napfény, a boldog pillanatok és amennyiben mindez a divattal és a stílussal is találkozik akkor ott született meg a Louis Vuitton 'Ailleurs' nyári kollekciója.
A kollekció neve franciául annyit tesz, hogy ‘máshol’, előrevetítve a nyári utazások hangulatát. A tervezésnél a brit művész Pippa Cunningham működött együtt a francia divatházzal, aki 2008-ban Cruise St. Tropez Galliera kollekció születésénél is segédkezett. Ebben az évben a ő feladata volt a minták tervezése és festése. A kollekciót a buja trópusi szigetek, a napfény és a fülledt esték hangulata ihlették.
Tengerparti hangulat
A minták is azonosulnak az életérzéssel
Trend vagy hulladék? Louis Vuitton szemetes zsákjai
Meghökkentő darabot találtunk a Vuitton divatház tavaszi kollekciójában. A borsos árú designer szemeteszacskókban csakis trendi holmikat szabad tárolni!
A Louis Vuitton logó 2010 tavaszán ott díszeleg majd a legdrágább szemetes zsákokon is. De ezekbe a designer darabokba nem hulladékot álmodott meg a neves tervező, Marc Jacobs, hanem bármit, amit egy női táskában egyébként is megtalálnánk.
Mit vegyél leárazáson, mit hordj Valentin napon?
Miért rúgták ki Angelina Joliet és mi az igazság a modellvilág titkai körül? Az idei évből eddig eltelt 2 hét legérdekesebb divatcikkeit válogattuk össze.
Vegyesfelvágott rovatunk mostani részébe a sztárhírektől a divattanácsokig minden belefért, amit elég érdekesnek találtunk a magyar online divatélet elmúlt heti terméséből.
Ismét Madonna a Louis Vuitton kampány arca
Kiszivárgott néhány kép a 2009-10 őszi-téli Louis Vuitton kampányból, amiken Madonna egyáltalán nem hasonlít valódi önmagához.
Az idei tavaszi-nyári kampánnyal Madonna és a Louis Vuitton akkora sikert aratott, hogy az őszi-téli reklámfotókon is az 50 éves énekesnőt láthatjuk. De Madonna kicsit sem hasonlít valódi önmagára – nem egyszerűen megfiatalodott, hanem játékbabaként, szürreális környezetben tűnik fel a drága táskák társaságában.
Szuperlapos anime állatkák a Vuitton-nál
Újabb bizonyíték, hogy a japán divatélet kiemelt figyelmet kap a tervezőktől - a Louis Vuitton most anime kisfilmmel és plüssbabákkal hódít.
A 2009-es nyári szerzonra Takashi Murakami japán modern művész újratervezte a Louis Vuitton Multicolor Spring Palette nevű, bőr kiegészítőkből, táskákból álló kollekcióját.
A brand és Murakami immár 6 éves együttműködést tudhatnak maguk mögött. Ennek örömére a művész átalakította az egyik tokiói LV üzlet designját, illetve egy rövidfilmet is készített a tőle megszokott karakterek szerepeltetésével. A Superflat First Love című animációs filmben feltűnő állatkákkal a Louis Vuitton üzletekben plüssjáték formájában is találkozhatnak a japán vásárlók.
Louis Vuitton táska űrutazáshoz
Szó szerint a Holdon jártak és örökre megváltoztatták a történelmet a Louis Vuitton júliusban megjelenő kampányának arcai.
A Louis Vuitton “Icare” nevű luxus utazótáskáját elképesztő távolságokat megjárt emberekkel népszerűsíti: a kampány arcai a most 79 éves Buzz Aldrin és két másik asztronauta, Sally Ride és Jim Lovell.
Az 1530 dolláros, LV monogrammos, laptop- és irattartóval felszerelt Icare táska nevének kiemelt jelentősége van. A modellt a görög mitológiai alak, Ikarusz után keresztelték el, aki a történet szerint a Naphoz túlságosan közel repülve lelte halálát. A Louis Vuitton szóvivője elmondta, ez azért különösen találó, mert az Apollo 11 program 40. évfordulója alkalmából készített kampányban olyan emberek szerepelnek, akik mindenki másnál közelebb kerültek a Naphoz.
A képeket Annie Leibovitz fotós készítette az 1969-ben holdsétát tett Aldrin-ról és két társáról. Júliustól láthatjuk majd a teljes kampányt a nevesebb magazinokban, addig a louisvuittonjourneys.com oldalon kaphatunk egy kis ízelítőt belőle.
A kampány beharangozó videója az asztronautákkal:
Nézd meg a táska kollekciót a divatkatalógusban!
Top 5 legjobb divatbemutató 3 percben
A legismertebb divatházak mindig egy lépéssel a világ előtt járnak - ezekkel a videókkal te is mindenki más előtt készülhetsz fel a közelgő trendekre!
Míg a világ legnagyobb része a nyárra készülve a bikini, napszemüveg és flip-flop trendeket böngészi, a legismertebb tervezők már túl is vannak 2009-es őszi kollekcióik bemutatóján. Persze nem nehéz a jövőbe látniuk, mivel a divat az ő kreációikhoz fog alkalmazkodni idén is.
A legnevesebb divatházak és luxusmárkák divatbemutatói közül kiválasztottuk az 5 legfontosabbat, amit mindenkinek látnia kell. A strandszezonra készülődés közben vess egy gyors pillantást ezekre a 2-3 perces videókra, így nem ér majd meglepetésként az őszi trendek alakulása.
Lássuk az ötös toplistát!
5. John Galliano
4. Prada
3. Chanel
2. Louis Vuitton
1. Christian Dior
Madonna és a Louis Vuitton frigye
Már biztosan Madonna lesz a világhírű Vuitton táskák 2009-es tavaszi-nyári kollekciójának reklámarca. Bizonyítékul megmutatjuk a kampány első képeit is!
Marc Jacobs, a Louis Vuitton tervezője a hírek szerint egy koncert után kérte fel Madonnát 2009-es kampánya reklámarcának, mivel annyira elvarázsolta a popdíva előadása. A cég két neves fotósa, Mert Alas és Marcus Piggott elbocsátása után Steven Meisel-t bízták meg a jövő évi kampány elkészítésével, aki egy párizsi bisztrót álmodott meg az első sorozat háttereként.
Madonna és a luxustáskák teljes új kollekciója 2009 február végén tűnik majd fel a nagyobb divatmagazinok reklámoldalain, de az internetre kiszivárgott első képekre mi már most is vethetünk egy pillantást:
Képek forrása: justjared.com
Divatnevek pontosan és szépen
Eddig Nicolas Ghesquière vagy Yves Saint Laurent nevének helyes kiejtése komoly fejtörést okozott, de a Wall Street Journal most eloszlatja a félreértéseket.
A divat nyelve a francia, de az olasz és angol anyanyelvű tervezők munkái is sok új szót és kifejezést csempésztek a köztudatba, ezért az ember a számtalan márka és divatdiktátor közt úgy érzi, lehetetlenség minden név helyes kiejtését megtanulni. A Wall Street Journal útmutatójának köszönhetően ebben most segítséget kapunk.
A magyaroknak szerencséjük van az olasz Ungaro és Bulgari nevével, mivel ezeket mi fonetikusan is helyesen ejtjük ki. Nehezebb falatnak bizonyul a legendás francia Jean Paul Gaultier (zsan pól gutyié) vagy a Balenciagát 25 éves kora óta igazgató Nicolas Ghesquière (nikolá geszkierr) neve. Tavaly a marokkói születésű Alber Elbaz (álber elbáz) felkerült a Time magazin 100 legbefolyásosabb embere közé, nevét mégis sokat helytelenül ejtik ki.
Az 1755 óta órákat gyártó Vacheron Constantin (vaseró konsztanten) svájci márka rendesen megizzasztja külföldi vásárlóit, akár a kozmetikumokat, ruházatot és kiegészítőket kínáló francia Givenchy (zsivansi).
Elkelhet a segítség a spanyol királynő által kedvelt, exkluzív luxuscikkeket és ruházatot gyártó Loewe (lóeve), a ma már világszerte 300 butikot üzemeltető Zegna (zénya), és az eredetileg rendelésre készülő gyermekruha tervezéssel foglalkozó Lanvin (lonven) kiejtéséhez is. A legfontosabbak persze a klasszikus nagy nevek, mint a táskák terén ma is elsőszámú Louis Vuitton (lúi vitton), a világhírű és viszonylag fiatal Versace (verszácse) márka vagy a hetvenes éveiben járó, visszavonult divattervező Yves Saint Laurent (iv szan loran).
További segítségként a The Wall Street Journal online cikkében meghallgatható az összes itt felsorolt név helyes kiejtése, egy anyanyelvű francia hölgy prezentálásában.
Divatszimbólum: Louis Vuitton táska
A divat történelmének leghíresebbé vált, örökérvényű darabjait mutatja be a FemaleFirst sorozata, amelynek első része a Louis Vuitton táskáról szól.
Az általunk jól ismert és divatszimbólummá vált Vuitton táskákat az elmúlt évszázadok gazdag utazóinak és divatrajongóinak elvárásai ihlették. Louis Vuitton 1854-ben nyitotta meg első párizsi üzletét – eredeti szakmájához hűen –, ahol akkoriban csak bőröndöket árusított. A francia tervezőlegenda ekkortájt találta fel a lapos tetejű bőröndöt, amivel az utazótáskák egymásra pakolását tette lényegesen egyszerűbbé. A példátlan sikereket elérő cég 1896-ban állt elő a monogramos vászonnal, ami az 1930-as évekre már státusszimbólummá vált és a Vuitton táskák legfőbb ismertetőjegye még ma is.
Az LV monogramos papillon táskákat végül Twiggy, a szupermodell tette széles körben ismertté, mikor 1967-ben a Vogue címlapján megjelent. A divatvilág rögtön belebolondult az egyedi kis kiegészítőbe és máig is ez maradt a legnépszerűbb modell az összes Vuitton kollekcióból.
Ajánljuk még:
h3. Táskák a piactéren