A USE legújabb látomása
A USE-unused márka márciustól új kollekcióval debütál. Ezúttal nem ruhákról adunk hírt, hanem egy kiegészítőről, ami a közelgő tavaszi napsütésben minden nő táskájából előkerül... Napszemüveg!...
Alig, hogy beszámoltunk a cég egyre növekvő nemzetközi sikereiről, újabb meglepetéssel szolgálnak. Most már biztos a hír, márciustól kapható a USE első napszemüveg kollekciója.
A napszemüvegekről megtudtuk, hat fazonból áll a kollekció, mindegyiknél háromféle színből választhatunk. Az egyik fazon unisex, tehát a férfiakra is gondoltak! Színek tekintetében leginkább a fekete, barna színek dominálnak, de lesz fehér, sőt még csíkos keretes is. A napszemüvegeket Olaszországban gyártják. Jövő hónaptól megvásárolhatók a szemüvegek, hogy pontosan mely szalonokban, arról hamarosan értesülhettek itt nálunk a Vanity divatblogban.
Indulj el és fedezd fel, milyen az, ha valami igazán különleges dolgon keresztül szemléled a világot és az visszanéz rád!
Próbáld ki!
Fotó: Lábady István
Ajánljuk még:
h3. Napszemüvegek a piactéren
A tavasz luxusmárkákat hoz
Örömmel tapasztalhatjuk, hogy a tavasz érkezésével, olyan márkákkal találkozhatunk Budapesten, mint a Gucci és a Burberry, a Chanel, illetve a Giorgio Armani.
A szakma szerint 2008-ban komoly változásokra számíthatunk. Idén jelenik meg a Gucci és a Burberry, a Chanel, illetve a Giorgio Armani is hazánkban. Ezeknek a márkák igen nagy a helyigénye, a belvárosban pedig nem sikerült akkora területet felkínálni, ami kielégítette volna jelentős helyigényüket. A régi házak felújításával viszont a kis üzlethelyiségek egybenyíltak és vonzó bérleménnyé váltak a luxusmárkák számára is.
Tavasszal nyitja meg a budapesti Andrássy út 24. alatti áruházát az angol luxusdivatmárka, a Burberry. Két szint 205 négyzetméterén a londoni áruházáéval közel azonos árukészletből lehet majd válogatni. A divatházak mellett várhatóan a parfüméria nagyjai is beköltöznek az Andrássy útra. A francia Sephora és az angol BodyShop is üzletnyitást tervez a belvárosban.
A Vanity-n folyamatosan tájékozódhatsz az üzletnyitásokkal kapcsolatos hírekről!
Ajánljuk még :
h3. Magyarországi üzletek adatbázisa
USE ruhák - leárazás!
Akik még szeretnének egy-két szuper darabot elcsípni, ráadásul kedvezményes áron, azoknak a figyelmébe ajánljuk:
Újabb bevásárlótáskákban lesz ott a USE?
Tehetségesek, sikeresek, profi stábbal dolgoznak és azon kevés magyar tervezőcsoportok közé tartoznak, akik rövid időn belül nemzetközileg is ismertek lettek a divat területén.
A USE-unused márkát alapító három ruhatervező – Füzes Eszter, Godena-Juhász Attila és Tóth András – nemcsak az előző években, de idén is maradandót alkotnak.
A 2008-as tavaszi-nyári kollekciójuk tengeren innen és -túl is igen nagy sikert aratott, melynek köszönhetően tavasztól az USA-ban és Dániában is találkozhatnak ruháikkal az egyediséget kedvelő igényes, női vásárlók.
Fotó: Perlaki Márton
Jelenleg külföldön Svédországban, Németországban, Írországban, Japánban és Koreában kapható a márka, de idén Budapesten is szeretnének új helyeken felbukkanni. Ha konrét tények lesznek, a vanity-n elsőkézből informálódhattok.
A USE-al kapcsolatos minden új eseményről ezentúl folyamatosan tájékoztatunk benneteket, figyeljétek a vanity divatblogot!
USE - unused
A világ egyre több nagyvárosában viselik a nők ruháikat. Neves showroom-ok mutatják be kollekcióikat, résztvevői a párizsi, tokiói fashion week-nek. A nemzetközi sikerek mellé hazai is párosul, tavaly ők kapták az "év divattervezője" díjat.
A kezdet és az alapítók
A USE – unused márka 2004-ben mutatkozott be első, őszi-téli kollekciójával. Alapítói – Füzes Eszter, Godena-Juhász Attila és Tóth András ebben az évben végeztek az Iparművészeti Egyetem öltözéktervező szakán, de már 2002-ben felkeltették a nemzetközi szakma érdeklődését.
Szakmai sikerek
Több rangos nemzetközi pályázat díját elnyerték, többek közt egy párizsi ösztöndíjat. 2002-ben a USE védjegye alatt összeálló tervezői csoportot különdíjban részesítik egy finn pályázaton sajátos látásmódjukért, innovatív megoldásaikért(szabásminta, színek). 2003-ban Londonban az Első Európai Divat Parádén(Cumulus Fashion Tour), 17 ország 41 résztvevőjéből ők kapták a fődíjat a nemzetközi szakmai zsűritől. Pályafutásuk elején, 2004-ben és 2005-ben is elnyerték a Hungarian Fashion Awards az “év fiatal divattervezői” címét. 2005-ben erősödött a külföldi piacok felé való orientáltság, két showroom is felkérte őket, hogy ruháikat bemutathassák. Megjelentek a berlini Temporary Showroom-ban és a new york-i Showroom Seven-ben. Ugyanebben az évben kerültek be a női felsőruházat egyik legnevesebb, patinás vásárral egybekötött kiállítására Párizsba, a párizsi Fashion Week-re. A divathét ideje alatt a USE közös bemutatóteremben szerepelt Anna Sui-val, Luella Bartley-vel. A 2007-es év nem kisebb eredményeket hozott: a tokiói fashion week-en 200 márka közül a legjobb 10-be választják a USE-t, és ők kapják Magyarországon az “év divattervezője” díjat.
Filozófia
A márka nőideálja életkorban nem megfogható. Megjelenik vele viszont egy zárkózott, mégis erotikus, finom, nőies stílus, letisztult, minimalista forma- és színvilág.
Fontos kritérium, hogy a tervezők a divat félévente megújuló világában akarnak maradandót alkotni. Így a márkanév alatt megjelenő kollekció, bár folyamatosan reflektál a világ változásaira, olyan klasszikus értékek mentén és művészi, minőségi színvonalon teszi ezt, hogy szellemiségében állandóságot teremt és képvisel.
Jelen és jövő
A USE a nemzetközi piacon jelenleg Svédországban, Németországban, Írországban, Japánban és Koreában található meg. Az országok listája 2008 tavaszától várhatóan az Egyesült Államokkal és Dániával egészül ki, illetve téltől Oroszországgal.
Cortefiel, új divatmárka Magyarországon
Itt az ideje mindent megtudnod erről a márkáról, ha nem akarsz lemaradni, mert hamarosan hazánkban is megnyílik az első Cortefiel üzlet.
Spanyolul a „corte fiel” szó szerint „pontos szabást” jelent, és ez ki is fejezi a márkára jellemző eleganciát. Elsősorban 30 év feletti, városi rohanásban élő, az aktuális divatba nem belebolondult, de jó ízléssel és komoly igényekkel rendelkező vásárlóknak szólnak a kollekciók. Klasszikus és kifinomult, túlzott csicsáktól és rikító színkavalkádtól tartózkodó stílusú, mégis életteli, higgadtan fiatalos darabjaikkal a Cortefiel egy másfajta divatirányzatot mutat be, mint amit a szintén hozzájuk tartozó Springfield, Women’ Secret és Pedro del Hierro márkák képviselnek, így választási lehetőséget adva az egyre szélesebb európai vásárlókörnek. A Cortefiel férfi és női kollekciókat, kiegészítőket, táskákat is tervez, melyek ára középkategóriába esik.
A cég 1880-ban, apró madridi rövidáruboltként indult. Mára Spanyolországban 3.2 millió, Portugáliában pedig 360.000 regisztrált tagja van a különleges kedvezményeket biztosító Cortefiel Club-nak, ami ékes bizonyíték arra, hogy divattervezőik valamit nagyon jól csinálnak. A márka kiforrott, saját stílusától ígérete szerint soha nem fog már eltérni, de 38 országban sikerrel üzemelő márkaboltjaik népszerűsége nem is utal arra, hogy közönségük változtatásokat szeretne. Minden márkaboltjukat komoly szabályok szerint rendezik be, 200 négyzetméter alatti, eldugott helyen fekvő üzletük egyetlen országban sem lehet (400 nm az alsó határ, ha az üzlet férfi és női kollekciókat együtt árusít), a megvilágítással és belsőépítészeti megoldásokkal kapcsolatban pedig határozott elvárásaik vannak.
Ha minden a tervek szerint alakul, Magyarországon 2009-ben nyílik meg az első Cortefiel üzlet. Kíváncsian várjuk!
Ajánljuk még:
h3. Women’ Secret kollekció a piactéren